Tuesday, September 21, 2010

Lopovi vole Lexus i BMW



Lopovi najviše vole Leksus i BMW

Najomiljeniji automobil lopovima je terenac marke Leksus RX 400h sa 16,5 ukradenih na 1.000 registrovanih. Prethodnih godina je prvi na listi bio isto terenac, Porše Kajen, ali ga je hibrid Leksusa prestigao i spustio na 16. mesto, što je zasigurno obradovalo vlasnike tih luksuznih terenaca. Na drugom mestu je BMW-ova verzija terenca X5 3.0 D, sa 15 ukradenih na 1.000 registrovanih. Posle terenaca, na trećem mestu je Volksvagenov multivan. Osiguranje za taj automobil je u „rizičnom području“ Potsdama mnogo skuplje nego za neke luksuznije automobile.

Na četvrtom i petom mestu su sportski automobili marke BMW: BMW X6 3.0 D i BMW M3 Kupe. Šesto mesto je rezervisano za dobri, stari Golf IV koji je već godinama na ovoj listi, na veliku žalost vlasnika tog gradskog automobila. Posle Golfa IV, na listi je automobil istog proizvođača, Pasat 1.9 TDI i to onaj s praktičnim dizel motorom i u kombi verziji. Na osmom mestu je još jedan terenac, Tojotin Landkruzer 3.0 D. Poslednja dva mesta zauzimaju velike limuzine proizvođača iz Bavarske: BMW 535 D i BMW sedmica.

Kako se čuvati

„Čovek se sam može štititi. Tehnologija je vrlo razvijena. Alarmi i elektronski uređaji za lociranje su vrlo korisni. Osim toga je i delimično kasko-osiguranje prednost jer pokriva deo vrednosti ukradenog automobila“, savetuje dr Erit Šlosberger, upravnik internet stranice za potrošače „FinanceScout24“. Osim toga bi vozači trebalo da se pridržavaju nekoliko jednostavnih pravila kako bi lopovima otežali posao.

Najvažnije je ne ostavljati nikakve vredne stvari, jakne ili torbe u automobilu jer one privlače pažnju. Saobraćajna dozvola isto nema šta da traži u autu. Automobil bi trebalo da se zaključa čim se izađe iz njega iako samo na kratko, kao na primer na benzinskoj pumpi. Ključ od auta bi kod kuće takođe trebalo pažljivo da se čuva. Sve je više kradljivaca koji provaljuju u kuće, uzimaju prvo ključeve i onda iz garaže odvoze automobile. Posebno rado se kradu i prenosni navigacioni sistemi. Zato bi trebalo nosač za takvu navigaciju, koji se lepi na staklo automobila, skinuti pre nego što se izađe iz auta.